Direktlänk till inlägg 7 december 2013

Sämsta bloggaren ever...

Av naekw - 7 december 2013 20:17

Nu glömde jag kolla när jag bloggade senast men det var säkert mer än ett år sedan. Jag skulle använda bloggen för att hjälpa mitt minne med vad som händer i mitt liv. Sedan sist har mitt liv blivit än mer spännande men det tär också. Kanske framför allt för att det är mitt jobb som är så spännande och att jag har svårare att orka med mitt vanliga liv med familj och vänner. En kul sak är i alla fall att jag har gjort come back som innebandyspelare i föreningens ungdomslag. Det känns nästan som ett skämt att man vid fyllda 40 gör come back i ett ungdomsutvecklingslag i division 4. Det är dock superroligt och tidsbegränsat. Vi har en säsong på oss att vinna serien och ta laget upp till division 3. Nu efter nästan halva serien har vi tagit oss upp i ledning. Det är dock lite märkligt att behöva spela med pressen att vi måste vinna varje match! Tur att vi har många duktiga spelare i laget, tyvärr är inte alla lika duktiga på att träna så vi får se om vi håller hela säsongen.

På jobbet har jag mot min vilja blivit utsedd att var universitetets samordnare i den nationella infrastrukturen. Det tar än så länge mer än det ger även om jag också märker att det är fler som vill lyssna på vad jag har att säga nu. Just nu finns faktiskt hopp om att det går att göra detta till något bra. Jag har också fått vara med lite mer i sjukhusets strategiarbete vilket känns viktigt och roligt. Jag har också sökt en tjänst på landstinget som jag hoppas att jag inte får, men jag hoppas att någon av mina kollegor som jag gillar mycket får jobbet. Undrar hur länge det dröjer innan vi får besked. Ansökan stängs 10 december...

Idag har jag tillbringat nästan hela dagen i köket och bakat saffransbröd till min dotters klass. De ska stå och sälja utanför IKEA imorgon till sin klasskassa. Jag hoppas verkligen de får in mycket pengar med tanke på arbetsinsatsen :)

Jag har tidigare pratat om vår damm och förra vintern fick fiskarna bo i akvarium på vår uteplats men den här vinterna är de kvar i dammen. Det ska bli spännande att se om de överlever. Det resultatet får vi dock vänta många månader på.

Imorgon är det andra advent och jag ser väldigt mycket fram emot jullovet/ledigheten. Jag är trött! Behöver vila... i natt drömde jag att jag hade en massa olika djur som jag hade glömt ge mat och ta hand om i flera veckor. Vet inte om det är tecken på att jag har missat något på riktigt eller så är jag bara orolig för att jag missat något... 

Nelson Mandela dog i förrgår, jag har inte många förebilder men han var en sådan. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av naekw - 13 juni 2014 21:51

Idag fredag den 13 med fullmåne och allt fick barnen äntligen sommarlov. Innan min egen semester kan det bli klart med ytterligare ett chefsjobb samt att det formella löses för att utse mig till biträdande föreståndare för den nationella infrastruktu...

Av naekw - 30 maj 2014 18:07

Hej Bloggen, Det har verkligen hänt mycket sedan sist. Jag tror att det mesta går min väg och mycket positivt händer runt mig. Just nu ser det ut som att jag från och med nästa vecka får ett tydligt nationellt uppdrag och på hemmafronten kanske jag...

Av naekw - 18 januari 2014 19:16

Jag hann inte mer än tänka att jag inte hade varit sjuk på hela hösten och att jag hoppades att det skulle hålla i sig hela våren också så blev jag sjuk. Vaknade dagen efter mina förhoppningsfulla tankar med ont i halsen och tryck i bihålorna. Rätt s...

Av naekw - 6 januari 2014 17:04

Julen kom och gick liksom cupen som skulle spelas. 5 matcher på 5 dagar. Vi vann B-finalen vilket var det bästa vi kunde hoppas på. Kroppen däremot var för gammal. Före sista matchen dvs finalen slog det till i ryggen som ett ryggskott. Jag kunde kna...

Av naekw - 25 december 2013 16:08

Igår firade vi julafton med en liten skara. Vi hela familjen samt mamma och min bror. Totalt 6 st. Det fungerade bra och dagens höjdpunkt var nog avslutningen med sällskapsspel. Roligaste spelet var ryktet går där man ska rita och gissa och skicka vi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards