Alla inlägg under januari 2014

Av naekw - 18 januari 2014 19:16

Jag hann inte mer än tänka att jag inte hade varit sjuk på hela hösten och att jag hoppades att det skulle hålla i sig hela våren också så blev jag sjuk. Vaknade dagen efter mina förhoppningsfulla tankar med ont i halsen och tryck i bihålorna. Rätt snabbt rann snoret som ur en öppen kran. Jag hoppade över onsdagsträningen för att klara spela match på söndagen. Fortfarande på lördagen då vi var och hälsade på min systers familj eftersom sonen fyllde 15 år så var jag rejält förkyld men på bättringsvägen. På söndagen var det tungt i huvudet och med känningar i halsen, funderade länge och väl huruvida jag skulle spela matchen eller ej. Efter en liten pratstund med min kompis J beslutade jag att prova. Man kan lätt kliva av om det känns jobbigt i kroppen. Men jag behövde inte kliva av, det gick bra att spela. Spelmässigt imponerade jag inte men orken var det inget fel på. Jag lyckades dessutom göra ett mål och vi vann med 9-5. 

Men allt är ju inte innebandy. Det som tagit det mesta av min energi efter jullovet är ändå jobbet. Det har varit otroligt intentivt efter jul. Arbetet med ett roterande värdsskap har gått vidare och stödet finns där från hela landet utom huvudstaden. I tisdags hölls ett möte på Arlanda där frågan skulle diskuteras men det blev en oväntad vändning när VR beslutade samtidigt att den nya ansökan bara kommer att gälla ett år. Det betyder att vi nu har ytterligare ett år på oss att förbereda oss för framtiden. I fredags utbildade jag dessutom flera från VR om vad det är vi gör så att de kan fundera på vad de vill stödja och vilka krav de bör ställa. Jag har fått mycket positiv feedback den senaste tiden som visar att jag har ett stort stöd och många som tror på mig. Vad det kommer att resultera i får framtiden utvisa men jag misstänker att jag inte kommer att ha tråkigt eller ha tid över för den delen... Jag behöver fundera på mina prioriteringar. Barnen behöver mig och jag behöver träna för att orka. Det är dessutom lättare att orka om man håller sig frisk! Apropå hälsan så har jag lyckats hålla ner godiskonsumtionen och det har gett effekt på kroppen, tror faktiskt jag har gått ner 1 kilo efter jul. Tänker försöka gå ner 2-3 kilo till under året. Om jag väger 56 kilo nästa jul så vore jag väldigt nöjd, vi får se om det blir så.

Av naekw - 6 januari 2014 17:04

Julen kom och gick liksom cupen som skulle spelas. 5 matcher på 5 dagar. Vi vann B-finalen vilket var det bästa vi kunde hoppas på. Kroppen däremot var för gammal. Före sista matchen dvs finalen slog det till i ryggen som ett ryggskott. Jag kunde knappt röra mig. Tack och lov släppte det tillräckligt efter lite massage och smärtstillande för att jag skulle kunna genomföra matchen. Smärtan släppte tack och lov lagom till nyår. 

Jag och min son har nu avlagt nyårslöften varav ett är att vi ska träna minst 3 minuter varje dag. Det kan låta lite men det är för att vi åtminstone ska köra lite styrketräning, situps, armhävningar och magrull. Hittills har vi gjort vad vi ska. Vi får väl se hur länge det håller i sig. 

Imorgon är sista dagen på jullovet. Jag tror det ska bli ganska skönt att börja jobba igen. Slippa göra lunch och middag varje dag... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards