Direktlänk till inlägg 30 maj 2014

Snart semester

Av naekw - 30 maj 2014 18:07

Hej Bloggen,

Det har verkligen hänt mycket sedan sist. Jag tror att det mesta går min väg och mycket positivt händer runt mig. Just nu ser det ut som att jag från och med nästa vecka får ett tydligt nationellt uppdrag och på hemmafronten kanske jag får ytterligare ett chefsuppdrag. Nu kan man ju undra hur jag ska hinna med allt det. Jag känner mig faktiskt inte särskilt oroad över det. Jag kommer att bli tvungen att prioritera mer än tidigare men det är nog bra träning. 

På jobbet finns det just nu en person som stör mig rätt rejält. Det är en sådan person som ser världen i svart och vitt. Själv tycker jag att jag är en person som ser världen i gråskala. En svart och vitt-person ser det som att den har rätt och allt annat är fel. Därför fick jag i onsdags mer eller mindre än utskällning/tillrättavisning pga att jag agerat utan att inkludera hen. I arbetslivet har jag lärt mig att majoriteten av alla människor agerar utifrån sina egna behov och inte utifrån vad som är bäst för verksamheten. Inom vissa verksamheter är det okej kanske men jag är tveksam om det fungerar så bra inom serviceverksamhet... En annan person har tagit sig rättigheter att ljuga och mygla för att få sin vilja fram. Hen ljuger till och med om andra människor för att lyckas. Otroligt att en sådan person kan få utrymme att komma undan med ett sådant beteende. Nu hoppas jag att hen går i pension snarast. Om inte behöver jag gå i krig. Jag brukar få kriga för att komma framåt eftersom jag inte accepterar att folk agerar för egen vinning. Nu får vi se hur det går och vi får se hur mycket som hinner hända före semestrarna men jag har visst hopp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av naekw - 13 juni 2014 21:51

Idag fredag den 13 med fullmåne och allt fick barnen äntligen sommarlov. Innan min egen semester kan det bli klart med ytterligare ett chefsjobb samt att det formella löses för att utse mig till biträdande föreståndare för den nationella infrastruktu...

Av naekw - 18 januari 2014 19:16

Jag hann inte mer än tänka att jag inte hade varit sjuk på hela hösten och att jag hoppades att det skulle hålla i sig hela våren också så blev jag sjuk. Vaknade dagen efter mina förhoppningsfulla tankar med ont i halsen och tryck i bihålorna. Rätt s...

Av naekw - 6 januari 2014 17:04

Julen kom och gick liksom cupen som skulle spelas. 5 matcher på 5 dagar. Vi vann B-finalen vilket var det bästa vi kunde hoppas på. Kroppen däremot var för gammal. Före sista matchen dvs finalen slog det till i ryggen som ett ryggskott. Jag kunde kna...

Av naekw - 25 december 2013 16:08

Igår firade vi julafton med en liten skara. Vi hela familjen samt mamma och min bror. Totalt 6 st. Det fungerade bra och dagens höjdpunkt var nog avslutningen med sällskapsspel. Roligaste spelet var ryktet går där man ska rita och gissa och skicka vi...

Av naekw - 18 december 2013 15:52

Kan börja rapportera att vi vann söndagens matcher med 4-2 båda två. Det kändes skönt. I övrigt ser det just nu ut som att jag håller på att lyckas omvända hela nationen inom mitt eget fält. Det finns ett fåtal starka motståndare kvar men mina påheja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards