Direktlänk till inlägg 14 december 2013

Laddar för match

Av naekw - 14 december 2013 20:02

Igår fick jag följa med på makens företags julbord. Fantastiskt vad bortskämde de är. Jag som jobbar inom offentlig sektor fick nöja mig med en lussebulle inför jul men makens företag de går på Riesen och äter julbord med fokus på skaldjur. Stora berg med humrar, havskräftor, krabbor och räkor mm och allt väldigt gott. Före julbordet fick jag dock vingla omkring i gamla stan på höga klackar vilket har gett mig en mycket stel rygg idag. Tror jag i alla fall. Förstår inte annars varför jag skulle vara så extremt spänd i nacke och axlar och ner mellan skulderbladen. Idag har jag ägnat mig åt att rensa ur barnens urväxta kläder, skor och en del leksaker för att skicka ner till barnhem i Rumänien. Väldigt skönt att få rensa ur lite och att sakerna går till något bättre än soptippen. Eftermiddagen ägnades åt att titta på SSL-match. Storvreta mötte Jönköping hemma och fick bara med sig en poäng... inte bra. En jämn och spännande match ändå. Det stod 7-7 vid full tid och det skiljde som mest 2 mål mellan lagen men det varade bara några få minuter. Nu har vi ätit tacos med grannarna och resten av gänget har dragit vidare för glögg hos nästa granne. Själv har jag blivit kvar för att f en stund i lugn och ro i massagestolen. Verkligen superskönt! Hoppas att detta ger bättre förutsättningar för mina båda matcher som jag ska spela imorgon. Två matcher... den första 16.30 och den andra kl 21. Jag blir trött bara jag tänker på det! Min kropp är för gammal och trött och vet inte längre hur man stavar till återhämtning... Nåväl det är väl bara att bita ihop och försöka hinna äta lite mellan matcherna så löser det sig nog. Ska försöka komma ihåg och rapportera i bloggen hur det gick.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av naekw - 13 juni 2014 21:51

Idag fredag den 13 med fullmåne och allt fick barnen äntligen sommarlov. Innan min egen semester kan det bli klart med ytterligare ett chefsjobb samt att det formella löses för att utse mig till biträdande föreståndare för den nationella infrastruktu...

Av naekw - 30 maj 2014 18:07

Hej Bloggen, Det har verkligen hänt mycket sedan sist. Jag tror att det mesta går min väg och mycket positivt händer runt mig. Just nu ser det ut som att jag från och med nästa vecka får ett tydligt nationellt uppdrag och på hemmafronten kanske jag...

Av naekw - 18 januari 2014 19:16

Jag hann inte mer än tänka att jag inte hade varit sjuk på hela hösten och att jag hoppades att det skulle hålla i sig hela våren också så blev jag sjuk. Vaknade dagen efter mina förhoppningsfulla tankar med ont i halsen och tryck i bihålorna. Rätt s...

Av naekw - 6 januari 2014 17:04

Julen kom och gick liksom cupen som skulle spelas. 5 matcher på 5 dagar. Vi vann B-finalen vilket var det bästa vi kunde hoppas på. Kroppen däremot var för gammal. Före sista matchen dvs finalen slog det till i ryggen som ett ryggskott. Jag kunde kna...

Av naekw - 25 december 2013 16:08

Igår firade vi julafton med en liten skara. Vi hela familjen samt mamma och min bror. Totalt 6 st. Det fungerade bra och dagens höjdpunkt var nog avslutningen med sällskapsspel. Roligaste spelet var ryktet går där man ska rita och gissa och skicka vi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards