Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Vad hände nu?

Av naekw - 22 augusti 2012 10:59

Jag som skulle blogga varje dag? Tror det är sjukdomen som släckte min hjärna. Börjar verkligen bli bättre nu. Kroppen är med på ett annat sätt än tidigare. I måndags körde jag ett första löppass med J, korta rundan lugn jogg och det gick jättebra. Är fortfarande täppt och det irriterar!!

Barnen har börjat skolan och dottern har börjat ta bussen hem själv den här veckan. Det har gått bra och jag hoppas det håller i sig för det kommer att underlätta för mig och henne i vinter. Hon kommer hem mycket tidigare på det här viset. Och jag slipper stressa...

I november åker jag till Spanien så då är det bra om hon kan själv. Min man kan så klart också hjälpa till men han har ett jobb och sköta han också.

I dammen växer fiskarna utom randis som har svårt att greppa hur man konkurrerar om maten.

Min rygg har det varit lite si och så med, benen känns hyfsade dock. På tisdag nästa vecka är det dags att knäcka ryggen igen och efter det ska jag ta det lugnt!! J-klar kom just på att jag bokat löpning med J då... hmmm det måste ändras. Måste ju vila 48 h efter knäckningen för att det ska stabilisera sig.

I söndags plockade jag en hel del svamp bara genom att gå ut i skogen där vi bor. Först plockade jag gula kantareller som växte under granarna (det är därför ingen annan hittar dem :) ) sedan funderade jag på om trattkantarellerna börjat komma så jag ställde mig still och försökte ställa om ögonen. Då såg jag dem! De växer som vanligt överallt och i klungor. Fortfarande ganska små de flesta men jag plockade rätt många liksom några fina taggsvampar. Det blev en härlig blandsvampsoppa på kvällen. Lite sherry i gav en fantastiskt fyllig smak.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av naekw - 13 juni 2014 21:51

Idag fredag den 13 med fullmåne och allt fick barnen äntligen sommarlov. Innan min egen semester kan det bli klart med ytterligare ett chefsjobb samt att det formella löses för att utse mig till biträdande föreståndare för den nationella infrastruktu...

Av naekw - 30 maj 2014 18:07

Hej Bloggen, Det har verkligen hänt mycket sedan sist. Jag tror att det mesta går min väg och mycket positivt händer runt mig. Just nu ser det ut som att jag från och med nästa vecka får ett tydligt nationellt uppdrag och på hemmafronten kanske jag...

Av naekw - 18 januari 2014 19:16

Jag hann inte mer än tänka att jag inte hade varit sjuk på hela hösten och att jag hoppades att det skulle hålla i sig hela våren också så blev jag sjuk. Vaknade dagen efter mina förhoppningsfulla tankar med ont i halsen och tryck i bihålorna. Rätt s...

Av naekw - 6 januari 2014 17:04

Julen kom och gick liksom cupen som skulle spelas. 5 matcher på 5 dagar. Vi vann B-finalen vilket var det bästa vi kunde hoppas på. Kroppen däremot var för gammal. Före sista matchen dvs finalen slog det till i ryggen som ett ryggskott. Jag kunde kna...

Av naekw - 25 december 2013 16:08

Igår firade vi julafton med en liten skara. Vi hela familjen samt mamma och min bror. Totalt 6 st. Det fungerade bra och dagens höjdpunkt var nog avslutningen med sällskapsspel. Roligaste spelet var ryktet går där man ska rita och gissa och skicka vi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards