Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av naekw - 3 augusti 2012 11:42

Idag är ryggen bättre. Jag har dock ont i de små musklerna som sitter under skulderbladet och går ut i armen. Det kan bero på för mycket spelande på Iphone och Ipad... men det kanske jag inte erkänner. Idag är det fredag och en hel del OS på TV. Man blir alldeles för stilasittande av så här mycket sport. Nu är det i alla fall dags för en liten promenad mellan Alshammars försökssimning på 50 m fritt och Lassi Karonens final. Det är trots molnen varmare ute än inne. Ska verkligen bli skönt att komma ut lite. Efter rodden är det dags att hämta barn. Vill komma hem så fort som möjligt därefter. Jag är ju liksom inte hemma nu. Laddar också inför kvällens löprunda med min kompis J. Såg på vågen häromdagen att det är läge att gå ner ett par kilo. Försöker därför motstå mitt evinnerliga sockersug, hur ska det gå...

Äntligen hemma, det har hunnit bli kväll. Regn, åska, resa och dåligt med sömn har gjort mig seg. Jag tror i alla fall att det är därför. Satsade på en klassiker till middag för att orka träna, stuvade makaroner och köttbullar. Övriga familjen var glada och jag höll tummarna för att det skulle ge energi till kvällens löppass. Träffade J 2 timmar senare fortfarande mätt. Passet idag var planerat till ca 5 km terränglöpning och sedan några backintervaller. Jag mådde illa i princip hela tiden men orken var det inget fel på. Vi hittade finfina kantareller längst bort på rundan. Kunde ju inte låta bli att plocka dem och lägga dem i träningsjackan. Sprang och höll i den hela vägen tillbaka, det gjorde inte underverk för min rygg som i sin tur påverkade min mage.... Suck! MEN det gick ändå bra att springa intervallerna men att gå ner efter varje intervall var en plåga. Trodde flera gånger att jag skulle kräkas. Väl hemma slängde jag mig ner i massagefåtöljen för att få lite lugnt i ryggen. Kantarellerna hamnade i stekpannan och jag lyckades fixa en svampomelett åt mig efter en lång varm skön dusch. Nu är jag helt slut och vill sova, men det är ju fortfarande OS-sändningar... jag har i alla fall lyckats få min dotter att tömma sängen på kulor.
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards