Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av naekw - 9 augusti 2012 08:43

Det är faktiskt rogivande med fiskar. Vet inte hur länge jag stod igår och bara tittade på alla våra fina fiskar i vår damm. Som jag skrev häromdagen så har vi äntligen fyllt dammen, jag tror att den fick sina första 4 gäster redan dagen efter. E o L var och handlade 2 Koi-fiskar och 2 guldfiskar. De var dock inte så kaxiga och höll mest till i botten av dammen, det var svårt att få dem att äta eftersom maten flyter på ytan. Jag fördelade maten så att den sjönk och då fick de i sig lite. De måste äta för att det är meningen att Koi-fiskarna som nu bara är ca 5 cm ska växa ca 10 cm innan sommaren är slut! Ska det lyckas får de banne mig snabba på. Igår köpte vi 4 till i samma konstellation. Nu är de alltså 8 fiskar och vilken fart det blev på dem. Att vara ett lite större stim gjorde att de blev riktigt kaxiga. En av de nya guldfiskarna hoppade dessutom upp över vattenytan.

Om jag ska följa min rygghistoria vilket egentligen är huvudsyftet för mig själv i den här bloggen så var den rätt okej igår. Å andra sidan gjorde jag inte så mycket heller. Jag torkade skåpluckor, tvättade, läste en rapport från EU-kommissionen och var och handlade med min man (bland annat fiskar). Ikväll däremot blir det spännande då jag återigen ska ut med min kompis J på ett löppass. Det är långa rundan som gäller och det kommer förmodligen som vanligt både regna och åska. Det gör inget bara benen fungerar, vilket beror på ryggen. Idag är jag inne på kontoret och sitter och jobbar och det brukar verkligen inte göra underverk. Borde nog höja skrivbordet och stå och jobba.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards